fredag 14 maj 2010

Ledig +4-3 dagar...


Ja, jag jobbar i vården så jag får nöja mig med en ledig dag.
Och den startade med en redig sovmorgon,
massage, fika och en massa fördomar....

Jag kanske är helt ensam om att faktiskt gilla dem,
fördomar och elakheter...
Jag är full av dem, hela tiden.

Idag tex när jag klev in på gymmet möter jag en snubbe i dörren,
och direkt tänkte jag -Han ser riktigt störd ut, undrar vem han
tänker döda?!

eller som när min "nya" granne flyttade in
-en finsk zigenare/rom eller what ever dem kallas.
Då tänkte jag genast -Shit, det här är inte bra. Nu måste jag skaffa ett ännu större lås, larm och hela kittet. Det är inte vad han har gjort, det är vad han kommer att göra....

folk är konstiga så är det bara, jag med säkert...
jag tvivlar egentligen inte på det.
Ta det mer som ett konstaterande...

Påtal om det så ska jag dela med mig ett litet mejl ur min samling "udda mejl" som jag fick här i veckan;

"H E J

Jag skulle vilja att du kunde slå in ditt knä på mig så att jag blir totalr utslagen och medvetslös.
Kan och vill du göra det på mig
?"

Jag bara undrar, vem och varför?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar