lördag 22 maj 2010

En skugga från igår.


Ska det vara så här L? -Nej, det ska det inte...

Men idag är det Lördag och jag har ledig dag, det firar vi!
Grillkväll, vin och gör tårta till imorgon.
Fy fan för att rensa jordgubbar, det borde man ha en sommarjobbare till!
Jordgubbs slitage på fingrarna, det är inte skoj så här på en lördag.

Va ner på stan idag tillsammans med resten av den här staden,
Musikskolan och min gamla orkester spelade så det var fullt ös.
-Yes, du läste rätt. Jag spelar ett instrument och jag har spelat i orkester.
Så nu går vi vidare i programmet.

Idag känns det som att dommedagen är nära.
Socker, socker, ge mig mera socker
så kanske det känns lite bättre imorgon.
Pingstdagen imorgon, varför då? Vem firar den? Egentligen?
Min lite destuktiva del tänkte gå ut på krogen och dricka sprit ikväll.
Men min lite slöare del tänkte att jag kan lika gärna stanna inomhus
för att inte vakna upp och undra vart jag egentligen är.
fast det kanske jag gör ändå....
Nu drar jag ner rullgardinen, skär mig i armarna och firar
som en rock star!!!!

Hojhoj så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar