onsdag 28 april 2010

En dag i moderns tecken.


Drog med mig mamsen till Sthlm och sket i alla andra,
-Underbart, hon behövde piggas upp lite.

När vi gick i gamla stan så klev jag in på Sol och måne en liten underlig butik på Västerlånggatan, gjorde som vanligt lite kuliga fynd där inne. Gräver man så hittar man.

Men sen lite längre ner på gatan så fastnade mamsen utanför ett galleri där en underbar liten konstnärinna - Nancy Hela Berggren, ställer ut sina underbara tavlor tills på fredag tror jag det var. Och i fönstret fanns en tavla som såg ut som mig, som hon vile köpa. Vi gick in och pratade med Nancy och hon säger, men -Gud, vad kul det är ju du.

Jusst den här tavlan heter -Who are you?. Bara för att jag inte riktigt kommit på vem tavlan föreställer. Bakom alla dem andra tavlorna så har jag haft en person i åtanke, men den här har jag inte riktigt fått grepp om än. Men du var verkligen lik, så nu måste jag döpa om tavlan till Sofie. Orginalet var tyvärr redan sålt, men hon skulle skicka en i canvas istället. Lite udda, men kul.

Sen käkade vi på -Tre indier,(Åsögatan) lika sunkig inredning som vanligt. Men dem har riktigt god mat där =)
Shoppade underklöder på Åhlens, och vilket helvete det är att trängas bland alla parfym-stinkande tanter där...
Då är det roligare att trängas i små "turk-butiker" på drottninggatan istället,
där finns det gott om kufar att skratta åt.

Skepp å hoj så länge för nu ska jag beundra min nya fina klänning...

2 kommentarer:

  1. Det händer alltid något skoj när du är i farten =)
    Vem annars som man känner, skulle namnge en tavla?!

    Kram,kram

    SvaraRadera
  2. Hur köper man den tavlan då?

    /ante

    SvaraRadera